Skip to content

NINo – National Insurance Number

22 octombrie 2009

Numarul de Asigurare Nationala – NINo

Card Galben - Nino ukNumarul de Asigurare Nationala (National Insurance Number) sau pe scurt NINo este numarul unic alocat de catre Departamentul pentru Munca si Pensii din UK (HM Revenue & Customs – HMRC) si este folosit ca un numar de referinta pentru sistemul britanic de contributii la bugetul asigurarilor sociale si pensi.

HM Revenue & Customs nu mai accepta inregistrari Self Employed fara National Insurance Number

Documentele necesare pentru NINo sunt diferite in functie de statutul tau la momentul aplicarii. Exista trei tipuri de aplicatie pentru NINo:

  • Aplicare pentru Nino ca Self Employed
  • Aplicarea pentru Nino ca Student
  • Aplicarea pentru NINo pentru cei ce au deja drept de munca ca angajat – Blue Card sau Work Permit

Lista documentelor necesare pentru interviul NINo

From → INFORMATII

67 comentarii
  1. maria permalink

    Se poate plati National Insurance Number online? Daca da, cum si pe ce site. Multumesc

    • Buna ziua, platile se pot face prin setarea Direct Debit din contul bancar. Mergeti la banca, acest gen de plata este frecventa si ei va pot indruma cel mai bine cum sa faceti acest lucru.

  2. anna permalink

    As dori sa stiu daca pot aplica ptr self-employed ca si cosmeticiana fara sa fac cursuri
    aici in Anglia, avand scoala de cosmetica facuta in Romania?Va rog mult sa-mi raspundeti.
    Multumesc anticipat!

  3. alex permalink

    unde trebuie sa merg prima data si cu ce acte ca sa muncesc legal in uk ca sofer profesionist la o firma cu masina mea

  4. zina permalink

    nu poti !! exista varianta sa aplice un contabil pt tine dar tu trebuie sa fi in uk !

  5. zanoschi cristian permalink

    am fost in uk in 2007 am nino ,,am plecat apoi in tara ,,am revenit acum si nu stiu sigur daca se poate anula ,,sau este valabil ptr totdeauna ???
    am un cis care a fost valabil pina in 2008,ar trebui acum probabil sa ma inregistrez iar ca self employed???
    daca am nino pot sa aplic ptr yellow card sau blue card,??
    unde trebuie sa fac acest lucru??
    cu respect cristian

  6. ciprian permalink

    buna sint in uk de 6luni si lucrez part time la un restaurant italian imi da payslip am un cont bancar si pot sa cer o dovada de la proprietar unde locuiesc cum ca miam achitat chiria pina in prezent.ce trebue sa fac ca sa obtin NINo?pot sa ma duc la job center cu payslipurile si cu extrasu de cont de la banca si cu o hirtie de la proprietar unde locuiesc sau ce?daca puteti sa imi spuneti .multumesc

  7. encea sofia permalink

    buna ,sunt sofia,locuiesc in leicester ,de 2 luni, am fost pe 22 aug impreuna cu sotul meu la interviu pt .obtinere nino.dar ne- au cerut o scrisoare de la home office ,cum putem obtine aceasta scrisoare?multumim

  8. adela roman permalink

    NICI MACAR NU ITI CER TOT CE TREBUIE PUS LA DOSAR ,SI DUPA AIA ITI DAU REFUZ .AR TREBUI SA SPUNA ORICE ANGAJATOR CA NU AI CE SA FACI CU o scrisoare daca tu ca si roman nu ai drept de munca in uk.iar daca muncesti la negru si poate nu mai are chef sa -ti plateasca munca facuta cel pt care muncesti nu se poate face nimic deci NINO PT ROMANI …..COMPLICAT

  9. ionut stoica permalink

    salut snt in uk de aproape un an sh de patru luni nu ma imi gasesc buletinul…stie cnv ce trb sa fac sa plek aks…va multumesc ionut

    • Sorin permalink

      Dute la ambasada si fă-ți un titlu de călătorie

  10. pot sa recuperez taxele insurance?dac nu mai merg in anglia .si cum??/

  11. cosmin permalink

    Pot aplica pentru Nino dupa mai mult de 3 luni de la intrarea in UK. Si inca ceva daca am doar buletin si permis de conducere european pot aplica pentru nino fara pasaport. Multumesc anticipat astept raspuns

  12. 0747923505 permalink

    Cand am vrut sa vin in anglia nu am intrebat nimic pe niciun forum ! am Cautat si le am citit pe toate! Stiam tot, aproape tot. Am plecat de acasa cu intentia sa ma fac self employed in constructii, fiind deja calificat . Desi stiam tot , mult mai mult m-au ajutat cei de la Job Centre si cei de la recrutment. cand vreti sa stiti ceva ce tine de munca sau de relatii cu institutiile statului in ce priveste munca, plata salariilor, sau chestii legate de lege si moduri de a obtine acte mergeti la Una din aceste 2 institutii. Pe mn m au ajutat enorm . sunt de treaba. nu sunt ca aia din romania. si au s ei incepatorii lor.

  13. marius permalink

    INTREBARE : ce acte as putea sa duc ,sa mai duc pt. a obtine NINO-National Insurance Number m-au respins zicand ca nu indeplinesc toate conditiile pt.self -employed.Am dus contract inchiriere casa ,cont bancar ,extras ,invoice-urile ,recomandari de la cele doua firme cu care colaborez,permis conducere,pasaport,.Va rog daca cineva poate sa-mi raspunda,sau poate sa-mi dea un sfat.

  14. manuela permalink

    am programare pt nino,trebuie sa ma inregistrez inainte ca self employed sau dupa obtinerea nino??va multumesc

  15. dan permalink

    Salutare am si eu o itrebare daca ma poate ajuta cinea cu un sfat… Am luat scsc card si muncesc in construti vreau sa.mi iau nino cum trebuie sa procedez …multumesc

  16. bogdan popescu permalink

    Buna ziua,as dorii daca sunteti amabili sa ma faceti sa inteleg ceva,pe 13 aprilie ajung in scotia la o companie de taxi,si as dorii sa stiu ce trebuie facut ptr a fii in regula si a muncii corect acolo,multumesc

  17. marius permalink

    buna!am fost la interviu la nino si dupa ce am term interviu mi sa dat 2 foi.una pe care scrie application for national insurance nr si inca una.pe prima scrie jos cu pixu in 2 casute.in prima niste cifre si in a doua casuta niste litere si cifre.asta inseamna ca am fost acceptat?multumesc!

    • Raspunsul nu se primeste instant – se primeste prin posta.

  18. alin permalink

    am nino,css card,utr si sunt angajat(employed) 3 luni la o firma .Pot aplica de blue card?
    Ce acte imi trebue si cat dureaza pana il obtin?

  19. Mrs. Barros permalink

    Am aplicat pentru work permit acum 3 luni pe baza ca soțul meu este portughez ! Am citit pe diferite forumuri cu topicuri de gen ” work permit for romanians”ca perioada de așteptare poate fi si un an!
    Sunt fizioterapist si mi s-a oferit un loc de munca in statutul de ” self employed” ! Patronul clinici mă poate plăti prin CEC săptămânal sau lunar( rămâne la aprecierea mea). Mă pot prezenta cu cecul la Job center? Am același cont bancar cu al sotului meu( share account )! Nu am putut sa- mi fac card nici unde din cauza ca n am work permit! Ce documente am nevoie in cazul meu de la patron pentru a obține NINO! De asemenea pot obține scrisori de recomandare de la pacienți mei? Diploma îmi va fi de ajutor? Îmi va fi de ajutor? Va rog da-ți-mi un sfat!

    Am o prietena care este fizioterapist care vrea sa lucreze in spital! Poate sa aplice din România pt work permit? Fizioterapia intra in cadrul ” highly skilled profesion” (sper ca am scris correct)?

    Va multumesc!

  20. Alyssia permalink

    As vrea sa devin self-employed si sa primesc NINO. De ce documente am nevoie pentru a lucra legal in UK si in ce domenii pentru self-employment?

  21. Corina permalink

    Buna
    As vrea sa intreb daca se poate ca cineva sa i-mi faca acte de lucru pentru anglia daca eu sunt in romania, si daca da de cati bani este nevoie

    • alin permalink

      nu poate.trebue sa fii prezenta la interviu atunci cand aplici pt nino

  22. constantin jeni permalink

    va rog sa ma ajutati cum pot face sa imi iasa nino am toate actele cont bancar extras de cont etc..si am fost respins de 4 ori….nu pot munci legal din moment ce nu am acest nino….va rog un raspuns

  23. constantin jeni permalink

    va rog ajutatima cu un raspuns….ma numesc daniel si am 25 ani anu trecut am depus pentru nino d 4 ori si am fost respins am dus si scrisori pe unde am muncit si tot am fost respins…daca doresc sa ma angajez obligat imi cere nino si daca nino nu imi iese ma resping ce sa fac ca sa nu mai fiu respins pe 7 feb 2012 sunt din nou programat nu mai stiu ce sa fac sunt disperat va rog ajutatima cu un raspuns…

    • Buna Constantin, ai uitat sa precizezi daca ai aplicat pentru Nino ca Self Employed (PFA) sau ca angajat. Poti afla mai multe despre drepturile tale accesand urmatorul link: http://www.acteuk.com/self-employed-anglia

  24. buna asi dori si eu niste informati cum pot obtine nino dak nu lucrez sunt in uk de cateva luni si nu am putut obtine ink nino am intrbat cativa avocati si miau zis ca imi trebuie un stegmeint bancar si ma pot ajuta dar eu nu am acel steigment pentru ca nu lucrez daca ma puteti ajuta sa obtin acest nino multumesc

  25. gelu permalink

    am fost respins prima oara pt obtinerea NINO prestind servici sofer profesionist ce documente ar trebui sa mai prezint

  26. Buna Ziua,
    Lucrez ca live-in nanny/mother’s help si doresc sa ma inregistrez ca self employed. Avand in vedere ca domicilul meu este la familia careia ii prestez serviciile (si altele decat cele legate de copii, legate de casa) este un impediment? Voi fi refuzata la NINO din acest motiv? Daca raspunsul e da, aveti vreo sugestie care sa ma ajute sa ma inregistrez?
    Multumesc.

    • Dania permalink

      Buna MM, ce ai putea tu sa faci este sa ceri o scrisoare de recomandare de la familia la care lucrezi ca sa ti ze acorde NINo iar pt nanny poti sa aplici pt Purple Card care este specific in asemenea joburi iar dupa un an de zile muncit poti sa aplici pt blue card care iti ofera toate drepturile. mai multe poti sa afli pe UK Border Agency

  27. salutare tuturor. am si eu cateva nelamuriri in legatura cu obtinerea nino.in urma cu un an am fost in uk cu contract printr o ferma,unde am obtinut nino ca eram student. acum o luna m am reintors cu prietena mea.s a programat ptr obtinerea nino si i au cerut o groaza de chestii ca intr un final au programat o iarasi la un interviu. si dupa cel de al doilea interviu tot nu a reusit sa l obtina
    avem niste prieteni care sunt de 7 ani ani aici si ne au gasit si de munca inca din prima saptamana.acum au cerut copie dupa self employed.dar ea nu are asa ceva,ptr a l obtine trebuiesa aiba nino,iar work permit se obtine numai daca vii printr o anumita firma cu contract.nu mai inteleg nimic. ajutati ma si pe mine cu cateva raspunsuri daca vreti……….. multumesc .asteapta cei de la ninio o scrisoare de la noi cu copie dupa work permit sau self employed ce sa le scriu in ea daca nu are nici una din ele?! am dus chiatr si fluturas de unde lucreaza………..

    • Da…neplacuta situatie.

      Pentru obtinerea Nino trebuie sa aplici fie ca Self Employed fie ca Student. Locul de munca pe care il are prietena ta este de fapt ca Angajat – si este ilegal sa lucrezi ca angajat fara permis de munca. Banuiesc ca ati mers la interviu pe principul Vreau Nino dar nu te-ai interesat daca poti sa-l obti pur si simplu.
      – pentru prietena ta, cel mai ok ar fi sa duca de la locul de munca (ce activitate are? – este important) dovada ca a fost platita pentru Prestarii Servicii + scrisoare de recomandare precum ca presteaza servicii si doreste sa se inregistreze pentru Nino ca Self Employed.
      – fluturasii de unde lucreaza in schimb demonstreaza ca ea a fost angajata (fara permis de munca)

      Intra in contact cu noi, este tarziu si raul este deja facut dar poate exista o solutie.

  28. mihoc calin permalink

    Salut am nin cum pot sa gasesc de lucru in Glasgow as vrea un contract ma poti ajuta sunt in Romania

  29. Vlad permalink

    salut! IN ANUL 2005 AM FOST PLECAT IN SCOTIA CU CONTRACT DE MUNCA SI VREAU SA MENTIONEZ CA NU AM PRIMIT NICI UN CARD CU National Insurance Number ,NU STIU DACA AM PRIMIT ATUNCI VREO FOAIE CU NUMARUL RESPECTIV….CERT E CA NU L-AM GASIT NICAIERI. IMI PUTETI SPUNE CE E DE FACUT IN ACEASTA PRIVINTA SAU CUM AS PUTEA SA IMI RECUPEREZ National Insurance Number ?
    Multumesc!

  30. aronela permalink

    Lucrez in UK de 2 ani ,mentionez ca am blue card si as dori sa il aduc in UK si pe fratele meu si sa aplic pentru blue card cine poate sa imi spuna de ce acte ar avea nevoie fratele meu si daca pot aplica pentru el pentru obtinerea blue card-ului,as fi incintata daca miati da un sait sau un numar de telefon va multumesc,astept un raspuns

    • cosmin permalink

      descarca ///BR1 \\\cauta pe google si vei gasi. toate informatiile , din cate imi amintesc iti trebuie: certificat de nastere , buletin,pasaport ,si copii de buletine ale parintzilor.toate traduse si legalizate. succesc

    • vlad permalink

      salut, te-a ajutat cineva cu actele care trebuie pentru fratele tau? sunt in aceiasi situatie si as dori putin ajutor,

  31. stely permalink

    Buna,
    Am si eu o intrebare,sau mai multe,daca poate sa imi raspunda cineva.
    Am lucrat in Anglia 1 an,legal.Am obtinut Yelow Card,National Insurance Number.Trebuia sa imi depun actele pentru Blue Card,dar din pacate dupa expirarea contractului m-am intors acasa.Am aplicat pentru Tax back si am primit banii.Oare daca mai plec in UK mai este valabil National Insurance Number? Mentionez ca am lucrat 2007-2008.

    • Salut,

      Tax Back a cuprins si {contributiile NINo} sau doar taxele > impozitul pe venit?

  32. cristian permalink

    in 2003 am aplicat pt self employer si am primit pt un an, am avut si CIS si NINo dar m-am intors dupa acel an si le-am pierdut.Ce pot face acum ca sa intru iar in posesia lor? si ce demersuri trebuiesc facute pt a intra in legalitate acolo?
    multumesc(astept un mail daca se poate)

  33. vaida gabriel permalink

    Va certati intre voi si cei care vor cu adevarat sa inteleaga ceva nu au cum…Spuneti clar si raspicat ce trebuie si ce nu trebuie, daca trebuie blue card sau yellow card si actele necesare. pe un site autorizat nu scrie nimic de carduri iar unu din voi sa trezit ca trebuie…hotarativa si postati un raspuns concis!

    • Salut Gabriel,
      Da trebuie. Trebuie sa intelegi ca nu exista o FORMULA fiecare isi poveste experienta proprie si situatiile au fost si sunt mereu diferite.

  34. cipri permalink

    seful tau din UK te poate ajuta printr-o scrisoare recomandata sa-ti obtii NINO, si ce altceva mai este nevoie sa ai pentru a obtine NINO? multumesc anticipat

  35. Laura,lincoln permalink

    Buna ! care sunt actele necesare pt aplicare NINo ca self-employed?

  36. Marius G permalink

    Va salut. sunt un UK de doua saptmani. stau in chirie iar in cel mai scurt timp o sa imi iau si tennant agrement-ul. m-am programat pentru NINO indetity interview. Acum intrebarile mele sunt urmatoarele: eu vreau NINO ca sa pot sa fiu self employed (am inteles ca inainte puteai sa fii self employed first si ulterior sa iti iei NINO, insa acum HM revenue iti cere mai intai NINO ca sa iti proceseze inregistrarea ca self employed)

    Am mai inteles in schimb ca eu trebuie sa fac dovada self employmentului ca sa obtin NINO atunci cand ma duc la jobcentre. intrebarea mea este cum pot eu sa fac aceasta dovada daca eu tocmai de asta cer NINO ca sa obtin self employment status? adica facturi nu pot sa emit ca nu am UTR. (adica numar de selfemployment) ar merge doar cu scrisori de la clienti/potentiali clienti? V-as fi recunoscator daca ati putea sa imi raspundeti rapid intrucat am interviul intr-o saptmana.

    thanks all.

    • Buna Marius,
      Dovezi ca esti self employed (prestezi servicii):
      – facturi eliberate pentru serviciile prestate – nu este nevoie de utr
      – contract de prestari servicii intre tine si clienti
      – inregistrea cu un contabil – contabilul va fi sunat de HMRC pentru confirmare deci este una din cele mai bune recomandari ca intradevar ai inceput o afacere pe cont propriu
      – recomandari de la clientii la care ai prestat servicii – persoane fizice (firme)
      – dovada de advertising > website, anunturi, carti de vizita

  37. iulian caldare permalink

    buna , vreau sa aflu numaru la care sa sun pentru programare pt nin.
    am doua scrisori de referinta de la doua familii care lucrez dovada de adresa pe permisul de conducere si cont bancar
    ce mi-ar mai trebuisa reusesc
    va multumesc iulian

    • Buna Iulian, numarul este 0845 600 0643 > Timpul de asteptare este in medie 5 minute.

  38. constantin permalink

    presupunand ca am ajuns in uk,inchiriez o locuinta,deci am o adresa,deschid un cont bancar,vreau sa lucrez ca self employer,ce trebuie sa mai fac ca sa fiu in regula?

  39. Sorin permalink

    Cum pot obtine National Insurance Number daca lucrez la negru in Londra?

    Multumesc

  40. stefania permalink

    Buna ziua! Ma numesc Stefania si, in 1994 am fost in Marea Britanie, am obtinut NINo, dar l-am pierdut, pt ca in 1995 am plecat in tara. Anul trecut am trimis o scrisoare in Scotia si mi-au raspuns ca nu imi gasesc datele. Stiu sigur ca ele exista, dar, sunt romanca si…asta spune cam tot. Ce pot face pt a intra in posesia cardului cu NINo? Va multumesc, Stefania

    • Adrian permalink

      Buna Stefania. Ai pierdut Nino, te referi la card? Nu ai nici un alt document pe care este scris acest numar? Cand ai fost in UK, ce fel de activitate ai avut? Revino cu detalii te rog.

  41. Nu mai bateti campii aiurea. Ce extras de cont bancar, ce reference number?
    -ID/pasaport/Permis Conducere (Permisul de conducere britanic constituie un avantaj,nu doar la Job Center)
    -Scrisoare de la persoana la care lucrezi.
    -dovada domiciliului (o scrisoare, o factura, ceva. Nu e cazul daca ai permis auto britanic.)
    -Copii dupa invoice-uri,. care fac dovada venitului. Un nr de telefon al angajatorului/colaboratorului (land line daca se poate)
    Nu mai bateti campii cu self employed la Job Center, pentru ca, pentru a obtine Self Employed, trebuie sa ai NINo. De aceea aplica bietii oameni de 20 de ori si tot nu obtin niciun NINo.
    I-am intrebat pe unii veniti pentru a 14 a oara, de ce sunt tot timpul respinsi si mi-au spus ca au citit pe net, pe blog-urile voastre.
    Daca vreti sa ajutati oamenii, trimiteti-i pe site-urile autorizate sa ofere aceste informatii, faceti link-uri catre site-urile institutiilor de care au nevoie, nu mai faceti voi pe avocatii lor. Mai rau ii induceti in eroare.

    • Adrian permalink

      Buna Marius,
      Poti sa ai in vedere ca nu toti au permis de conducere? Da, este o dovada importanta a adresei la care locuiesti, dar daca nu ai permis si nici contract de inchiriere sau facturi pe numele tau, extrasul de cont bancar este singura dovada de adresa disponibila pentru multi in UK, cel putin in prima faza.
      Ca self employed iti trebuiesc cel putin doua scrisori de referinta si invoice-uri pentru ca asta si presupune Self Employment – lucrezi pentru mai multe persoane/firme. Daca lucrezi pentru o singura persoana ca Self Employed este considerat Employment si este ilegal. Nu cred ca au fost persoane respinse pentru a 14 a oara, dupa 6 respingeri Job Center refuza sa-ti mai faca programare pentru NINo – dupa august 2009.
      Trimitem oamenii pe siturile oficiale unde poti citi ce? Majoritatea care vin in UK vorbesc putina engleaza. Oficialitatile nu-ti spun ce trebuie sa faci ca sa NU MAI FI RESPINS si nici nu-ti explica diferenta dintre aplicatiile pentru Self EMployed care sunt 90% facute de romanii fara drept de munca si aplicatiile pentru cei ce au drept de munca obtinut in urma unui membru de familie sau ca studenti.

      Majoritatea celor care aplica pentru NINO aplica ca angajat fara sa realizeze ca pentru asta trebuie sa ai mai intai drept de munca in UK – Blue Card sau Yellow Card ca student cu 20 de ore pe saptamana.

      Nu face nimeni pe avocatul, in primul rand inregistrarea ca Self Employed este o procedura contabila nu are de a face cu Emigarea iar faptul ca incercam sa ajutam persoanele aflate in dificultate nu cred ca este ceva pentru care trebuie sa fim blamati. Multumim oricum pentru comentariul tau malitios.

      • Dania permalink

        Tot ce pot sa va zic din experienta proprie e ca eu am aplicat deja o data pt nino si am fost respinsa si am avut la dosarul facut de catre un avocat 2 scrisori de recomandari vreo 10 iinvoiceuri, concil tax ca si dovada de adresa, bill. cont bancar, asigurare (in curatenie in cazul meu) ,scrisoare de la avocat prin care exprima drepturile romanilor si cum ca trebuie sa-mi dea nino si tot degeaba. cred ca merge dupa noroc, pt ca ei nici macar nu au verificat oameni pt care eu lucrez ca si self emplyed si cu toate acestea in raspunsul lor a fost ca eu nu am suficiente dovezi ca lucrez ca si self employed. si sunt convinsa ca nici macar nu mi-au deschis dosarul ci m-au respins direct.

    • Corina permalink

      Buna Adrian. Ma numesc Corina din Timisoara si cineva sa oferit sa i-mi faca acte lucru in Londra si mia spus sa platesc 1250 lire sterline ptr ca va ruga un avocat sa se ocupe si actele de lucru vor fi gata intr-o saptamana. Eu vreau sa te intreb daca suma e corecta si chiar se pot face acte de lucru intr-o saptamana?. Multumesc
      corunamaria _ 2010 @ yahoo.com

      • Dania permalink

        e tzeapa, avocatul iti poate pregati dosarul pt NiNo, dar nu iti poate garanta si reusita, iar un avocat pt acte incaseaza aprox 50 lire de persoana si daca se misca rapid e drept ca til poate termina si in 2 zile daca vrea si e motivat

  42. bogdan permalink

    Cum pot sa aflu NINo daca l-am uitat?
    Exista un site unde pot sa-mi introduc datele sa-mi recuperez NINo-ul?

    • Adrian permalink

      Trebuie sa suni la 0845 915 7006 si sa dai detaliile tale.

  43. MUNTENESCU STEFAN permalink

    I wish to get the documents to work in uk. I’ v work in UK for a few month last year. I aplied for self-employ. but never got it, because I came back in Romania.

    • Well Stefan, you have to come back in UK and make another registration.

  44. alexandra permalink

    cum pot obtine national insurance number daca sunt in romania? in cat timp si cat costa?

    • Am raspuns la aceasta intrebare de foarte multe ori: NU POTI.

  45. Zsolt Papp permalink

    Cum pot obtine National Insurance Number daca sunt inca in Romania ?

    • Adrian permalink

      Nu poti din pacate.

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 63 other followers

